kar 0
kar 0

Hoe werkt het bestelproces?

Bij LEMILUX is bestellen super simpel. Als je een product hebt gevonden wat je wilt hebben dan hoef je alleen maar op de ‘In winkelwagen’ knop te drukken. De volgende paar stappen wijzen zich dan als vanzelf. Om het extra duidelijk te maken hebben we ook een beschrijving van het bestelproces voor je gemaakt.

 

Product in Winkelwagen

Er verschijnt aan de bovenkant van je beeldscherm een pop-up bij het icoontje van je winkelwagentje zodra hier een product in is geplaatst. Het product dat besteld wordt en wat de kosten hiervan zijn wordt hier nog een keer weergegeven. Het is nu ook mogelijk om verder te winkelen en andere producten te zoeken. Iedere keer als je een product toevoegt aan je winkelwagentje wordt de pop-up ververst en zie je precies welke producten je hebt geselecteerd en wat de totaalprijs is van jouw bestelling. Als je klaar bent met winkelen dan hoef je alleen maar op het winkelwagen-icoontje te klikken. Klik vervolgens op de “Overzicht en bestellen” knop. Op dit moment beland je op de winkelwagen-pagina en zie je het totaaloverzicht van je bestelling. Je kunt hier eenvoudig berichten uit je winkelwagen verwijderen of meerdere keren hetzelfde product laten bestellen. Als je jouw bestelling wilt voltooien klik je hierna op ‘Jouw gegevens’.

 

Verzend Gegevens

Vul je gegevens in op de gegevens pagina. Als je al een account bij ons hebt of eerder bij ons hebt gewinkeld dan kun je dit proces versnellen door op ‘Bestel sneller door in te loggen’ te klikken. Al je gegevens zijn dan al ingevoerd. Het is mogelijk om je bestelling te leveren op een ander adres dan je woonadres. Voer hiervoor onderaan de pagina het afleveradres in. Op de gegevens pagina zie je ook weer je besteloverzicht staan. Je kunt, als je dit wilt, je bestelling nog steeds wijzigen onder de kop ‘Bestelling’. Heb je een kortingscode of coupon? Dan kun je die hier ook invullen. Als je klaar bent met het invullen van alle gegevens dan kun je op de ‘Overzicht en betalen’ knop drukken.

 

Overzicht en betalen

Je vindt jouw factuur en afleveradres op de ‘Overzicht en betalen’ pagina. Hier zie je ook je complete besteloverzicht nog een keer terug. Ook op dit moment is het nog mogelijk om je bestelling aan te passen. Ben je klaar om je bestelling definitief te plaatsen? Selecteer dan je gewenste betaalmethode en klik op ‘Betaal nu’. Op dat moment wordt je naar de betaalpagina gestuurd. Je zult hier nog wat informatie moeten achterlaten, dit is afhankelijk van de door jou geselecteerde betaalwijze. De instructies hiervoor wijzen zich vanzelf. Klik op ‘versturen’ om je bestelling vervolgens helemaal af te ronden. Je ziet een bevestiging op onze website en daarna ontvang je van ons een bevestigingsmail.  

 

Hulp nodig?

Ook al hebben wij ons best gedaan het proces zo eenvoudig mogelijk te maken, er is een kans dat je ergens niet uitkomt. Dit is geen enkel probleem, wij staan dan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op, de medewerkers van onze klantenservice helpen je graag weer op weg.

Status van de bestelling

Na het afronden van je bestelling is het tijd om uit te kijken naar de daadwerkelijke levering. Wij begrijpen dat je uitkijkt naar het moment van uitpakken, daarom houden we je op de hoogte van alle stappen in het bezorgproces. Je ontvangt van ons een e-mail iedere keer dat er een nieuwe stap plaatsvindt; vanaf het verwerken van je order tot het uiteindelijke verzenden van je bestelling. Hierdoor ben jij altijd volledig op de hoogte van de status van jouw bestelling.

 

Orderbevestiging

Je ontvangt een orderbevestiging via e-mail direct als wij je bestelling ontvangen hebben. Je leest in deze mail ter bevestiging alle bestelinformatie. Wat nou als je geen e-mail hebt gekregen? Ten eerste is het verstandig om je spam-map te checken. Staat de mail daar ook niet in dan vragen we je zo spoedig mogelijk contact op te nemen.

Betalingsbevestiging

Je krijgt ook een e-mail als bevestiging zodra wij de betaling van jouw order ontvangen hebben. De factuur verzenden wij als bijlage mee in deze mail. Als je kiest voor vooruitbetalen dan ontvang je een bevestiging van je betaling na 2 tot 3 werkdagen.

Verzendbevestiging

Je krijgt een verzendbevestiging per mail met daarin de pakketcode zodra wij je bestelling hebben verzonden. Aan de hand van deze code kun je precies zien waar je bestelling zich bevindt in het bezorgproces. Dit doe je op de webpagina van de vervoerder.

Zakelijk bestellen

Bij Lemilux is het ook mogelijk om een zakelijke bestelling te plaatsen. Er zijn twee verschillende manieren om een zakelijke aankoop te doen: via e-mail en betaling op factuur achteraf of via onze webshop waarbij vooraf wordt betaald.

 

Achteraf betalen via e-mail

Het leveren van producten op factuurbasis met betaling achteraf is mogelijk voor Nederlandse zakelijke klanten bij bestellingen boven €100,-. Bij een bestelling van meer dan €250,- vragen wij een aanbetaling van 50%. Onze betaaltermijn is 14 dagen. Wij vragen voor zakelijke bestellingen op factuur een KvK-uittreksel dat maximaal 3 maanden oud is. Bij een  vlotte facturatie zonder problemen behoudt onze binnendienst het oordeel om wederom wel of niet een aanbetaling van 50% te eisen bij een mogelijk volgende bestelling.

 

Wij werken alleen met vooruitbetaling in het geval van een Belgische zakelijke partij. Voor scholen en overheden van Belgische of Nederlandse vestiging maken wij meestal een uitzondering. In dat geval beoordeelt onze binnendienst of facturatie achteraf mogelijk is.

 

Voor iedere organisatie controleren wij altijd of deze langer dan vijf jaar bij de KvK ingeschreven staat en of de meest recente jaarrekening reeds gedeponeerd is. Daarnaast controleren wij andere publiek verkrijgbare informatie voordat wij akkoord geven voor facturatie na het leveren van de goederen.

 

Wij houden te allen tijde het recht om een verzoek af te keuren of aan te passen, zonder opgaaf van reden.

 

Ben je geïnteresseerd in een zakelijke bestelling en wil je gebruik maken van achteraf facturatie? Is er een andere reden dat je niet direct via de website wil of kan bestellen? Laat ons dat dan weten via een e-mail naar info@lemilux .nl. Zet hierin een duidelijke omschrijving van je complete bestelling. Ook vragen we je het volgende in je e-mail te verwerken:

  • Contactpersoon + telefoonnummer
  • Tenaamstelling
  • Factuuradres (evt. Belgisch btw-nummer)
  • Afleveradres
  • Eventueel referentienummer
  • Het besteloverzicht. Vermeld productnummers en de actuele verkoopprijs. Deze vind je op de site. We vragen dit om misverstanden te voorkomen.
  • Een bevestiging van het feit dat je onze algemene voorwaarden kent en er mee akkoord gaat.
  • Een KvK uittreksel niet ouder dan 3 maanden
  • Overige opmerkingen en/of informatie die je bestelling kan verduidelijken

Als alles in orde is dan ontvang je een bestelbevestiging. Wij sturen ook een verzendbevestiging als je bestelling aan de bezorgdienst wordt meegegeven.

 

Vooraf betalen via de website

Het is het meest snel en eenvoudig om via de website te bestellen. Je kunt in het proces aangeven dat je een zakelijke klant bent. Vervolgens voer je de gegevens in die gevraagd worden. Dit zijn onder andere het afleveradres, het factuuradres en je btw-nummer. Je ontvangt van ons een digitale factuur waarop alle voor jouw administratie benodigde informatie vermeld is zodra wij de betaling ontvangen hebben. Ook als je een buitenlandse zakelijke klant bent dan kun je een bestelling bij ons plaatsen. In dit geval is het noodzakelijk dat je een geldig btw-nummer hebt. Als je dit tijdens het bestelproces invoert dan zal de btw automatisch door ons systeem in mindering worden gebracht.

 

Let op: Het is voor ons niet mogelijk om de btw achteraf op de factuur in mindering te brengen. Het is dus noodzakelijk dat je een geldig btw-nummer opgeeft direct bij je online bestelling.